Dag 10 - 10 september 2017

10 september 2017 - Rimini, Italië

De reisdag van Lecce naar Rimini begint rond achten. De weersvoorspelling is niet best, regen, alleen maar regen. Nou, dat lijkt mee te vallen. Met 29 graden, een zonnetje is het prima rijden. Ongeveer 300 kilometer verder is het zelfs 34 graden met een erg harde wind. Maar dan... binnen een half uur rijden zakt de temperatuur naar 16 graden en het regent, 300 kilometer lang. Het is niet heel druk op de weg maar regen, dat vinden de Italiaanse medeweggebruikers vervelend. Het is wat onwennig voor ze. Dat maakt de reis vermoeiend. Een goed uur voor Rimini wordt het droog. Gelukkig. Hotel Cristallo is snel gevonden. De auto gaat de garage in onder het hotel. Ja ja, kost wel 10 euro per nacht. Dat stond niet in de reisbescheiden. Maar voila, hij staat er veilig. Het hotel is niet groot maar echt netjes en schoon. Onze kamer heeft een fijn balkon met zicht op de (drukke) straat en door de boomtoppen zien we de zee. Mooi hoor. Hier houden wij het wel even uit. Het is goed afgekoeld en goed aangekleed gaan we wat eten. We kennen de weg. Een kopje koffie en terug naar het hotel. Een Schot staat bij de Ierse pub en nodigt ons uit om die te bezoeken. Live muziek, gezellig en lang open. Vanavond niet. Lekker pitten.