Dag 13 - 13 september 2017

13 september 2017 - Rimini, Italië

Alweer een warme dag. Een groot deel vullen we op met vissen bij het havenhoofd, toch wel een kleine 4 kilometer lopen en op het strand liggen. Helaas geen vis gevangen voor op de barbecue. Maar er is wel contact gelegd met een Russische kampioen vissen. De lengte van de door hem daarbij gevangen vis is zo groot als twee mannenarmen wijd gespreid zijn. Komt in Nederlandse wateren misschien niet eens voor. Hij wil nog een videofilm van een half uur laten zien maar dat doen we een andere keer. Strandliggen is aan ons niet besteed. Klein maar pijnlijk detail voor sommige lezers: de strandbedden zijn gratis, nul euro! De Afrikaanse verkopers met kraaltjes, zonnebrillen, jurkjes en parapluen (?!) krijg je er ook voor niets bij. En soms een piepstemmetje van een Chinese dame die vraagt of je een massage wil. Nee dus.

Halverwege de middag lopen we naar Rimini zuid waar we zoveel jaar geleden voor het eerst in Rimini logeerden. Pfoe, best nog een eind wandelen. We schieten op de terugweg van de gebaande paden en gaan die vele Russische toeristen uit de weg. Sla je een klein pad in, dan kom je vanuit de drukte onmiddellijk in alle rust. En prachtige huizen! Een paar bejaarde dames zitten in de tuin als we net wat foto's maken. De woorden "bella casa", oftewel "mooi huis", breken meteen het ijs. Hun huis is "antico", net als zij zelf, antwoorden ze. En ze moeten er zelf ook om lachen.

's Avonds duiken we de stad weer in om lekker te eten. En dat lukt altijd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl