Dag 8 - 8 september 2017

8 september 2017 - Lecce, Italië

Geen stralende dag vandaag, onweer om 10 uur. Dan zoeken we ergens anders beter weer. We rijden naar het zuidelijkste puntje van de hak, Leuca. We rijden door het midden van de hak. Het landschap is dor en droog, hier en daar wat brandjes op het land, opzettelijk waarschijnlijk voor een volgende betere oogst. Het wordt ook wat rommeliger. Maar niet vies. Het is een goed uurtje rijden. Voor het stadje zien we een grote parkeerplaats. Ja, dat kan toch dichterbij ook nog wel? Nee! Alles vol, zomaar langs de kant van de weg. Terug naar de P. Veilig? Geen idee, we zien wel. Het is gelukkig droog en warm, toch weer naar de 30 graden. Absoluut niet ingericht op Europese toeristen maar wel een leuke boulevard. Erg charmant. We eten een heerlijke spaghetti bij het enige restaurant dat open is. Zo vriendelijk de Italianen in dit zuidelijke deel zijn, hartverwarmend. We krijgen nog wat tips mee voor andere bezienswaardigheden. Wij wilden naar de westelijke kant van de hak. Niet doen, veel te toeristisch terwijl er relatief weinig te beleven is. Ga maar naar Otranto. Dat doen we, aan de oostelijke kust.

Het regent als we aankomen maar dat duurt niet lang. Het is klein maar wel leuk. Niet veel cultuur. Een gezellig badplaatsje. We blijven niet lang en rijden terug. Uiteraard duiken we de stad weer in om bij onze Afghaanse vriend te eten. Overigens geen halve Afghaan, maar Pakistaan. Doet er niet zoveel toe.