Dagen 11 tot en met 14 - 14 tot en met 17 september 2021 - Capo di Rizutto

19 september 2021 - Isola di Capo Rizzuto, Italië

Deze dagen zijn samengevat. Dat komt omdat de dagen er eigenlijk allemaal een beetje hetzelfde uit zien. We staan redelijk vroeg op en drinken koffie of wat dan ook met Bas & Janny. Hele dagen praten we met elkaar over van alles en nog wat. Als Bas & Janny een ochtend naar het strand gaan, gaan wij naar een plaatsje in de buurt, Le Castella. Een ochtend nemen we Janny mee naar Crotone om een beetje te shoppen (wat lukt). Vroeg in de middagen eten we warm en daarna gaat iedereen in de rust. Na de rust gaan we weer aan tafel en het gesprek wordt hervat. En rond een uur of acht ‘s avonds eten we een boterham met iets lekkers. Daarna komt de wijn op tafel en praten we door tot de kleine uurtjes. De temperatuur is er geweldig: overdag tussen de 30 en 35 graden, weinig wind, maar niet te warm. En in de avonduren wordt minimaal 25 graden aangetikt. Op de laatste avond komt er nog onverwachts visite aan de deur. Een meisje uit de buurt heeft advies van Bas & Janny nodig omdat haar familie dat niet genoeg kan geven. Het verhaal is te persoonlijk om te vertellen maar het is wel mooi om te zien dat zij beiden echt onderdeel van de gemeenschap zijn en omdat ze geen familiebanden hebben het ook wel handig is om hen te raadplegen. Alhoewel we welkom zijn om langer te blijven, besluiten we om op zaterdag terug te reizen naar het noorden.

1. Derk:
    19 september 2021