Donderdag 20 september 2018

20 september 2018 - Pescara, Italië

De weerberichten zijn niet heel goed. Regen vandaag. Maar in de loop van de ochtend wordt al duidelijk dat het niet zal gaan regenen en de weersvoorspellers berichten nu anders. Het wordt zelfs vrij onbewolkt en warm. Een winkeldag vandaag. We doorkruisen wat woonwijken. Wat opvalt is dat grote villa’s worden afgewisseld met hoogbouw die er niet al te best meer uitzien. Wij hopen dat sommige bewoners hun balkons niet meer gebruiken. Wij zouden het niet doen in ieder geval. Er wordt flink aan de wegen gewerkt. In het centrum is niet veel veranderd sinds ons laatste bezoek van twee jaar geleden. Hier en daar wel wat leegstand. We kopen wat hebbedingetjes voor in huis en halverwege de middag gaan we terug naar het hotel. Omdat het weer nog zo goed blijft de eerstkomende dagen besluiten we nog een nacht bij te boeken. In dezelfde kamer. Dat kan, gelukkig. En ineens verschijnt Max van de receptie in beeld. Hij herkent ons direct en de knuffels vliegen om de oren. We kletsen bij maar uiteindelijk moet hij natuurlijk ook gewoon werken. Maar erg leuk om hem weer te zien en te spreken. Laat in de avond gaan we in het centrum eten bij de Amerikaanse tent op de hoek.