Woensdag 19 september 2018

19 september 2018 - Pescara, Italië

Ook hier begint de dag warm. Pescara is bekend terrein. Normaalgesproken ontbijten we niet in het hotel omdat het niet zo veel soeps was. Maar misschien is het wel verbeterd, dus we wagen een poging. En ja, het is veelzijdiger, netter, alleen de koffie later we achterwege. Dat doen we wel bij de buurvrouw, die in haar bar heerlijke koffie zet. Maar ja, de buurvrouw heeft uitgebreid en het zit er stampvol. Ze doet dus goede zaken, dat is mooi voor haar. Ze is zelf niet aan het werk, dus we kunnen ook niet even gedag zeggen. Komt later wel weer. Het valt ons op dat het rustig is op straat. De toeristen zijn op 1 hand te tellen. We gaan aan de wandel. Het gedeelte van de stad op weg naar de universiteiten kennen we nog niet zo goed. Dat is toevallig ook het gedeelte waar de bar is waar Elton werkt. Koffie dan maar. Maar Elton zal vanmiddag pas komen werken. We lopen de andere kant op over de Marconilaan naar het centrum. Even winkelen en terug naar het hotel. Even relaxen en dan een lange wandeling over het strand langs het water. Er is niemand op het strand. Er is voetbal op televisie, Ajax, dat via Ziggo op de Ipad wordt gekeken. Ze winnen, gelukkig. Rond negen uur ‘s avonds zoeken we een restaurant in de buurt van de bar van Elton. Geen pizza. Eens wat anders. Dat vinden we bij een osteria. Heerlijke hamburger met friet en veel sla. Later willen we bij Elton nog een koffie drinken. We zien hem achter de bar. Eigenlijk gaat de bar dicht, maar we mogen nog wel even een praatje met Elton maken. Hij herkent ons direct en biedt ons wat te drinken aan. Terwijl wij ons drankje opdrinken, praat hij ronduit en we kletsen gezellig. Af en toe is hij even uit zicht omdat hij ergens een dweil overheen haalt. Ja, hij wil natuurlijk ook zo snel mogelijk naar huis. Het is goed hem weer in goede doen te zien. Terug naar het hotel. Nog een snel drankje bij de buurvrouw, ook die wil gaan sluiten.