Dag 11 (september) - Lecce

12 september 2020 - Lecce, Italië

Heerlijk geslapen. Zo goed dat we bijna weer moeten rennen voor het ontbijt, terwijl dit tot half elf kan. Maar geen probleem. Er is nog van alles te krijgen. Vandaag bezoeken we Lecce zelf. Maar eerst nemen we een duik in het prachtige zwembad bij het hotel. Het is drukkend warm en dan heeft het geen zin lang in de stad te hangen. Er is zelfs een badmeester. We komen aan slenteren en hij vraagt of we bedjes willen en een parasol. Natuurlijk willen we dat. Kost 12,50 euro. Maar dat kunnen we niet bij hem afrekenen, dat kan op de rekening van de kamer gezet worden. Of ze vertrouwen hem niet met geld of ze willen gewoon geen kassa buiten. Allemaal best. Het is er best druk met gasten. Het water is geweldig, heerlijk koel en voor zover wij kunnen beoordelen, schoon. De badmeester heeft het niet druk. Hij zit in zijn stoel wat op zijn telefoon te turen. Maar hij is ook van het drinken schenken bij een barretje. We zien hem van verre zuchten als hij op moet staan als een paar gasten iets te drinken willen. Het is toch wat.

Later in middag stappen we in de auto om naar de stad te gaan. Het is energieverslindend warm en er is dan ook geen mens op straat. Ja, toeristen die met de ziel onder de arm lopen. Bij een barretje eten we lekkere spaghetti. Klinkt gek, maar met die hitte doet dat juist goed. We kunnen er wel weer even tegen. Het duurt best lang voordat het leven weer op gang komt. We constateren dat eigenlijk 2 dagen Lecce wel genoeg was geweest, want we hebben alles wel weer gezien. Voor morgen toch een ander programma verzinnen. Het wordt die avond trouwens niet zo druk als de avond ervoor. Raar. We hebben er geen verklaring voor. We eten weer bij hetzelfde restaurant als de avond ervoor, dit keer cordon blue met friet en sla. Nou, echt lekker hoor. Geen voorgerecht of zware maaltijd, prima zo. Vanwege de drukkende warmte die dag gaan we niet laat terug naar het hotel. Via de laptop naar Nederlandse televisie kijken. Toch mooi dat dat allemaal kan. Italiaanse televisie is ook wel leuk, maar we verstaan het gewoonweg niet. Dus dat verveelt. Trouwens, de schoonmaak heeft nog iets aan de mieren gedaan. Er zijn beduidend minder, dus de benen zijn wat veiliger.