Dag 18 - 21 september 2021 - reisdag naar Nederland

22 september 2021 - Stampersgat, Nederland

Om 7 uur gaat de wekker. Geen probleem, we zijn uitgeslapen. Ruim 950 kilometer vandaag. Eerder dachten we nog een overnachting tussendoor te boeken, misschien in Trier, maar ach, wat is nu 950 kilometer. Als we rond 9 uur in de auto stappen, zouden we rond half 8 zonder tussenstops of eten er kunnen zijn. Is te doen. Ook is Vipiteno het einde van de tolzone, we moeten toch weer een tolpoort door om 5 minuten later dan de definitieve eind poort door te rijden. Kosten: 1,30 euro. Wat een onzin. Maar prima, dat is nu klaar. De rit gaat prima, het is prachtig zonnig weer om te rijden en de drukte valt wel mee. De auto tank wordt in Oostenrijk gevuld, want daar is het echt veel goedkoper dan in Duitsland bijvoorbeeld. We stoppen regelmatig, we hebben de tijd. Hoe verder we Duitsland in komen, hoe frisser het wordt. Bij Keulen moeten we van de snelweg af omdat door onweer de A61 daar te veel is beschadigd. En we moeten een behoorlijk eind omrijden, net als vele anderen en vrachtwagens. Af en toe heel langzaam rijden maar gelukkig nooit langer dan heel even stil staan. We rijden dwars door Bonn heen. Je ziet soms iets van de stad door een lage balustrade langs de weg, maar veel krijgen we er niet van mee. We besluiten in Nederland nog iets te eten langs de weg. In Duitsland hebben al een Duitse curry worst met friet gegeten dus echt uitgebreid hoeft het niet. Bij Venlo slaan we af naar een AC restaurant. Dicht. Raar. De MacDonalds is wel open, maar we willen eigenlijk een soepje eten of zoiets, beetje gezond. Dus we rijden door. Zoiets moet toch wel te koop zijn langs onze snelwegen? Tot aan Tilburg niet. Vlak na Tilburg is er wegrestaurant La Place. Dicht. De Burger King is wel open. Kennelijk kun je langs de Nederlandse snelwegen alleen maar gefrituurd eten kopen. Wat moeten de buitenlandse chauffeurs daar wel niet van denken. Dat is in Duitsland en Oostenrijk bijvoorbeeld wel beter voor elkaar. Uiteindelijk gaan wij ook voor de gefrituurde hap en kopen in Oud-Gastel nog een paar broodjes kroket om mee te nemen. Ook wel weer lekker. Rond half 10 zetten we de auto weer voor onze eigen voordeur. We zijn weer thuis.

1. Derk:
    22 september 2021
    Nou, welkom thuis dan. Fijn dat deze vakantie ook weer goed is verlopen. Bedankt voor het reisverslag. Leuk om het te lezen. Kijken uit om jullie weer te omarmen. 😘😘👊
  2. René:
    23 september 2021
    En dan weer thuis. Gaat altijd te snel en je bent zo weer in het ritme helaas. Welkom, thuis Richard. Geniet nog even van je vrije tijd.