Dag 6 - zondag 11 september 2022 - Pescara

11 september 2022 - Pescara, Italië

We worden wakker en er zijn dikke wolken in de lucht. En even later plenst het. Het duurt gelukkig niet lang. Beter, want we rijden vandaag naar Pescara, zo’n 250 kilometer naar het zuiden. Dus we hebben de tijd, het is een relatief korte rit. Gaan we binnendoor langs de kustroute? Nee, laten we dat toch maar niet doen. Want het is zondag, dus de families zijn op route. Dus dan toch maar via de autostrada. Ook nu is het weer niet druk. Nog nooit eerder hebben we zulke ontspannen ritjes gehad tijdens de vakantie.

Tot een jaar of vier geleden zijn we eerder ook in Pescara geweest, maar dan aan de zuidkant. De stad wordt gespleten door een groot kanaal en nu logeren we aan de noordkant daarvan in hotel Maja. Het wijst zich vanzelf. Een leuk hotel, redelijk kleinschalig met een parkeerterrein binnen de hekken. Lekker. We hebben een kamer op de derde verdieping met zeezicht. Prachtig. We waaien wel van het balkon af die middag. Maar het is zo warm, je voelt er niets van. We lopen de stad even in, zo’n 1 kilometer verder over de brede boulevard langs het strand. Het is er nog levendig genoeg.

In de avond eten we in een strandtent een lekkere maaltijd. Onze ober is erg vriendelijk en grappig. Het is een grote eetgelegenheid en na ons stroomt de tent al snel vol. Elke avond zitten er 200 tot 300 mensen te eten, van jong tot oud. Weinig toeristen, dat wel. En dat is een goed teken. Als de Italianen er zelf ook nog komen eten, dan is het eten goed. We wandelen nog even de stad in waar de levendigheid toch als wat afneemt. Morgen beginnen de scholen weer en begint het winterprogramma in Italië. Oftewel: iedereen gaat weer zijn normale gang, werken en naar school.