Dag 7 - maandag 12 september 2022 - Pescara

12 september 2022 - Pescara, Italië

Het ontbijt is raar. Er is van alles maar je niets zelf pakken. Een jongedame loopt met je mee en legt op jouw bord wat jij wilt eten. Onhandig. En het houdt enorm op. Wij zijn er rond half tien en het ontbijt is tot 10 uur, dus de meeste gasten zijn al geweest. Dat scheelt. Er zijn niet zoveel wachtenden voor of na je. Maar het concept begrijpen we niet zo goed. Voila. We hebben gegeten.

Zij voelt zich niet zo lekker. Misschien omdat de airco in de kamer vrij straf staat en ‘s nachts niet uitgezet kan worden. Een raam open geeft muggen, dus ook geen goed idee. Dus gaat zij even terug naar de kamer om even bij te slapen. Hij gaat even om boodschappen in de supermarkt, water en wat lekkere dingen kopen. Aan het eind van de middag nemen we een duik in de zee. Een paar stappen vanaf het hotel en we zijn er. Heerlijk. Het water is hier nog helderder dan in Rimini en het is ook hier weer warm. Lekker verfrissend. Het is niet druk aan het strand en in het water. Hier en daar worden de parasols en strandstoelen al losgekoppeld en schoongemaakt om naar de opslag te worden gebracht. Het seizoen is klaar. Als een gedeelte van het strand leeg is gemaakt, is dat voor iedereen ook weer vrij te gebruiken. Oftewel, je mag er met je handdoek liggen. Staan er nog strandstoelen, nee, dan kan dat niet. Betalen voor een strandstoel met parasol. Voor de tijd dat wij op het strand zijn, is dat niet nodig en bovendien liggen we er niet. We duiken in de zee en wandelen verder langs het water.

In de avond willen we weer bij dezelfde strandtent Marguerite eten. Het is tegen achten, maar het personeel zit zelf nog buiten samen te eten. Ze zijn nog niet open. We zijn te vroeg. Dan lopen we door naar het centrum en eten bij een restaurant buiten op het terras. Er zit nog een stel te eten en die blijken uit Toronto (Canada) te komen. Zij denken er over om hier een woning te kopen om zich hier permanent te vestigen. Er wordt veel nieuw gebouwd in Italië, ook in Pescara, dus mogelijk kunnen ze daar iets vinden. Geld speelt (denken wij) geen rol. Zij is aardig, hij heeft het geld. Wij wensen ze succes en een fijne vakantie. De ober vindt het ineens ook wel allemaal interessant en begint een heel gesprek. Best leuk. Achteraf is het misschien ook wel omdat we dit keer een voor ons doen hoge rekening gepresenteerd krijgen. Als hij dan aardig is, dan doet dat niet zo’n pijn. Geen idee. Je kunt er van alles bij bedenken. Misschien vindt hij het gewoonweg echt leuk om met ons te babbelen.

De winkels zijn dicht. Al om 8 uur in de avond. Tsja, wintertijd. Geen geslenter meer van families, hier en daar wat plukjes mensen, maar het is stil op straat. Over de boulevard langs het strand is het niet druk, maar er wandelen nog wel mensen. Groepjes vrienden, opa’s en oma’s, rolschaatsers racen ons voorbij. Gezellig druk.