Dag 2 - 2 september 2017

3 september 2017 - Pescara, Italië

Oh, lekker geslapen! Vandaag zal het deels bewolkt zijn, deels regen en 30 graden. Is niet veel van uitgekomen. Wat klopt is de 30 graden, vanochtend spettert het heel even en voor de rest schijnt de zon meer dan er wolken zijn. Het ontbijt in het hotel slaan we over, zo bijzonder is dat ook niet. In plaats daarvan ontbijten we bij de buurvrouw, lekker vers en heerlijke koffie. Ze is er zelf niet, een chagrijnige bijna twintiger bedient ons. Tsja, niet in ieders hoofd schijnt de zon altijd. We verkennen te voet de wijk achter het hotel. In een woonwinkel zien we prachtig tuinmeubilair. Past het in de kofferbak? Zou net kunnen. Maar kunnen ze het anders een aantal jaren voor ons kunnen bewaren? Vinden ze een leuk grapje.

We zien best veel bouwprojecten, veel nieuwe woningen. Het gaat vooruit met Pescara. Mooie bouw ook trouwens. We vervolgen onze wandeling naar de haven, Marina. Verbazingwekkend hoe rustig het weer is qua mensen. Is het dan toch te warm en houden ze siësta? Na wat drinken lopen we de haven verder in. Het is niet te vergelijken met bijvoorbeeld Imperia of Genua, maar er liggen veel bootjes. In het water zwemt een vis die we niet kennen. Even gefilmd. Lijkt op een soort octopus maar een speurtocht op internet geeft geen herkenning, het blijft een raadsel.

Hij gaat joggen, zij naar het strand. Het zeewater is warm. Het strand vol oudere mannen en een stuk of acht Amerikaanse "volle" jongedames. Een uurtje, meer dan genoeg. Even opfrissen en de stad in. Inmiddels is het ongemerkt laat geworden. Aan de boulevard eten we pizza en op het moment dat we de stad verder inlopen sluiten de winkels. Onderweg passeren we 2 bruiloften die - met vuurwerk - aan het strand worden gevierd. Bij de Marina is drie dagen lang  een bierfeest aan de gang. Veel volk zal daar naartoe zijn, want in het centrum is het niet overladen druk. Op de terugweg naar het hotel, via de Marina, klopt dat ook. Veel geparkeerde auto's en veel mensen die die kant oplopen. Gezellig hoor. Maar wij gaan niet meer. Het is mooi geweest voor vandaag.