Dag 3 - maandag 2 september - Rimini

3 september 2019 - Rimini, Italië

Voor het eerst weer ontbijten in Rimini. Hee, de ontbijtzaal is toch aan de voorkant? Nee, zegt de receptioniste, het is nog zomertijd. Ontbijten doen we buiten of in de achterste zaal. Oké. Capice. Telefoon, rookwaar leggen we op een tafeltje voor twee buiten en halen ons eten. We komen bij “onze” tafel, zitten daar verdorie ineens andere mensen. Bij onze spullen. En nog wel Italianen! Het meisje dat helpt in de ontbijtzaal komt al snel aangerend en geleidt ons naar een andere tafel. Ook goed, maar knap brutaal van die andere mensen. De irritatie zakt weg en we eten smakelijk.

Vandaag een rustig dagje. Uiteraard een wandeling op het strand langs het water. Opvallend dat het nog erg druk is, zelfs de strandbedjes en parasols staan nog grotendeels. Het zeewater is eigenlijk warm te noemen. Het is hier dan ook erg heet geweest deze zomer. En waar vroeger veel kwallen aan land spoelden, zien we er nu maar 1. Een kleintje ook nog. Omdat we nu eerder dan anders in Rimini zijn, zien we ook nieuwe dingen. Speeltoestellen in het water (grote drijfkussens), animatie op het strand: op verschillende plekken wordt door sportinstructeurs gedanst met hippe muziek en je kunt meedoen. Jong en oud doet mee. De verleiding is groot. Maar nee, misschien morgen… We wandelen door naar de haven waar we verwachten koffie te kunnen drinken in een gezellige bar. Maar nee hoor, fermata, dicht. Dan maar bij een kleine pizzeria ernaast, zitten bij een te krappe tafel met bankjes. Hier moet je niet van al teveel gewicht zijn, dan pas je niet tussen tafel en bankje.

Op de terugweg zoeken we de schaduw. De thermometer tikt ruim 30 graden aan en er waait geen zuchtje wind. Een patatje eten en relaxen op het balkon. Reislogger in orde maken om onze trouwe volgers te laten weten hoe het gaat. Nou, het gaat prima. Valentina, de receptioniste, vertelt dat het die middag gaat regenen. Als dat zo is, gaat ze dansen in regen van blijdschap. En ja, er breekt een onweersbui door. Duurt ongeveer 10 minuten. En daar is de zon weer. Valentina hebben we niet zien dansen. Maar misschien morgen, want volgens de weerberichten gaat het de hele ochtend regenen. Is wel goed voor de rioolputten, want hier en daar ruiken die door de lange droogte. We gaan het zien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade