Dag 6 - 9 september 2021 - Rimini

11 september 2021 - Rimini, Italië

De laatste volle dag in Rimini. We kunnen kort zijn: lekker ontbijt, en vervolgens op het strand wandelen naar het zuiden. De vlag is rood, dus er mag zeer beperkt gezwommen worden. Dat gebeurt ook. We zien steeds meer kwallen op het strand, dood dat wel, maar geen fijn idee. Zouden we nog willen zwemmen, dan is die gedachte nu voorbij. Op de terugweg eten we bij Kajak. We noemen hem alleen maar zo omdat hij kaal is, niet omdat hij verder op die acteur lijkt, verreweg van dat zelfs. Nadat we even gerust hebben, lopen we weer terug naar zuid omdat we onderweg wat spullen zagen die we als cadeau mee willen nemen voor onze vrienden in Calabrië. Toch nog best een heel eind lopen, maar vooruit. ‘S Avonds eten we voor de laatste keer bij Giusti. Het is iets rustiger dus Enver heeft wat meer tijd om af en toe even bij onze tafel te leunen. Gezellig, Een wat ouder Italiaans paar kijkt naar de menukaart op de muur. De man kijkt toevallig naar ons en wij steken een duim omhoog en melden dat het hier goed eten is. Ze gaan zitten. Enver helpt hen. We hebben hem gezegd dat hij flink zijn best moet doen omdat wij deze mensen getipt hebben hier te gaat eten. Dan moet hij het ook waarmaken. Een paar keer tijdens het eten kijkt het echtpaar naar ons. En weer die duim omhoog. Het ene na het andere menu wordt er op tafel gezet. Ja, ze genieten. Nadat ze klaar zijn met eten, komen ze nog even aan onze tafel staan. Milanezen. Ze zijn zomaar even een weekje op vakantie. Waar wij vandaan komen? Net onder Rotterdam. Oh, prachtige stad. Niet dat ze er geweest waren, maar hun dochter viert nu vakantie in Amsterdam. Zal wel een beetje hetzelfde zijn. Nou, niet helemaal, maar dat doet er niet toe. Ze vragen waar onze reis verder naar toe gaat. Wel, morgen naar Vieste en dan maandag naar Isola di Capo Rizutto. Dat kennen ze wel, erg mooi. Bijna elke Italiaan weet dit plaatsje terwijl het klein is. Ach weer een leuke ontmoeting. We nemen afscheid van Enver en Enrico (wij dachten Rico, maar vooruit). En een heel riedel Italiaans van Enver, waar wij niets van begrijpen. We moeten even wachten en krijgen een flesje witte wijn in onze handen gedrukt. Echt bijzonder. Gaan we open maken met onze vrienden in zuid.

Tot zover Rimini. Een nachtje slapen en dan op naar Vieste.

1. Derk:
    11 september 2021
    Dat is dan toch een aardig tripje naar Vieste?