Dag 5 - 8 september 2021 - Rimini

11 september 2021 - Rimini, Italië

Dat is het nadeel als je even wacht met je verhalen te schrijven. Je weet niet precies meer wat je die dag gedaan of beleefd hebt. Maar we graven even in de herinnering en het komt weer boven. Het is weer prachtig weer, tussen de 25 en 30 graden. Prima weer om iets te ondernemen. Wandelen dus. We hebben gezien dat we gemiddeld tussen de 10 en 15 kilometer in de benen hebben elke dag. Best wel veel. Maar omdat het niet snikheet is, is het goed te doen. Na een wandeling over het strand bezoeken we weer het oude centrum in de middag. Alles is open en er is volop levendigheid. De trend dit jaar - qua hondjes - is tekkels en beagles. Aan bijna elke Italiaanse arm hangt een hondenriem met hondjes van heel klein tot heel groot (Deense dog). Niet iedereen heeft zijn honden goed in bedwang. Dat zien we vanavond, later dus.

In het oude centrum scoren we wat kleren en schoenen. Het is nog steeds uitverkoop en dat is de sport natuurlijk. Iets zien wat je ook in Nederland kunt dragen voor heel weinig. Bepakt en bezakt wandelen we door het park terug. Verdorie, allebei gestoken op de benen door flinke stekers want ze laten grote plakkaten achter. Ach nou ja, gaat wel weer over.

‘S Avonds eten we weer bij Giusti aan ons tafeltje en we drinken verderop nog iets. Het is even wat rustiger en ineens komt er weer een stroom van mensen op gang. Allemaal net van de etenstafel gekomen waarschijnlijk. En dan nu over die hondjes die niet in het gareel worden gehouden. Een man en een vrouw hebben elk 2 King Cavaliertjes aan de riem. Een bruine en 3 zwart witte. Je kunt zien dat ze er geen baas over zijn. De honden gaan alle kanten op. Als er een andere hond passeert, willen ze direct in de aanval en ze blaffen om het leven. De man wil even een winkel in. Hij probeert het met zijn 2 honden. Nee, gaat hem niet worden. Hij neemt de meest rustige mee. Dat gaat goed, maar de vrouw blijft met 3 honden achter. Geen doen. Ze wordt zowat van haar stoel getrokken als er ook maar een hondje voorbij komt. Plus dat ze dan ook weer flink blaffen. De man is terug, ze lopen samen verder, maar we horen ze nog heel lang blaffen tegen van alles wat ze tegenkomen. Wij snappen niet dat deze mensen honden hebben. Afijn, dat is het voor deze dag.